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Le Syndicat des Métallos accuse la MMA de voler ses employés

La MMA vole ses employés ?
A train from the MMA (Montreal, Maine & Atlantic) railway is viewed as it was stopped by the RCMP and considered as a piece of evidence on July 9, 2013 near Lac -Megantic, Quebec. According to the owners of the train that leveled Lac-Mégantic, the simple rupture of a fuel or oil line, the fourth such rupture on a Montreal, Maine & Atlantic locomotive in the last eight years, may have been all that was needed to set in motion one of the most devastating rail disasters in Canadian history. Either way, both veteran railroaders and locals are disputing company assertions that local firefighters powering down a locomotive in order to put out a small fire was all it took to send 73 oil cars hurtling towards Lac-Mégantic. AFP PHOTO/STEEVE DUGUAY (Photo credit should read STEEVE DUGUAY/AFP/Getty Images)
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A train from the MMA (Montreal, Maine & Atlantic) railway is viewed as it was stopped by the RCMP and considered as a piece of evidence on July 9, 2013 near Lac -Megantic, Quebec. According to the owners of the train that leveled Lac-Mégantic, the simple rupture of a fuel or oil line, the fourth such rupture on a Montreal, Maine & Atlantic locomotive in the last eight years, may have been all that was needed to set in motion one of the most devastating rail disasters in Canadian history. Either way, both veteran railroaders and locals are disputing company assertions that local firefighters powering down a locomotive in order to put out a small fire was all it took to send 73 oil cars hurtling towards Lac-Mégantic. AFP PHOTO/STEEVE DUGUAY (Photo credit should read STEEVE DUGUAY/AFP/Getty Images)

Le Syndicat des Métallos, affilié à la Fédération des travailleurs du Québec (FTQ), soutient que la Montreal, Maine & Atlantic Railway (MMA) refuse de verser à ses travailleurs mis à pied ce qu'elle leur doit en indemnité de congé.

La MMA a congédié une vingtaine d'employés à Farnham, en Montérégie, dans la foulée du déraillement de train à Lac-Mégantic le 6 juillet dernier, qui a fait 47 morts et entraîné une catastrophe écologique de grande envergure.

Le syndicat rappelle que la convention collective prévoit que « si un employé est mis à pied pour n'importe quelle raison, l'employeur doit lui payer la totalité de ses vacances ».

Le syndicat soutient que si la compagnie fait faillite, les travailleurs ne pourraient recevoir qu'une somme maximale de 3646 $, pour les salaires non payés, les vacances accumulées et les indemnités de départ.

Au-delà de ce montant, les sommes dues risquent de n'être jamais versées, car les salariés ne sont pas considérés comme étant des créanciers prioritaires, dit le syndicat.

Le représentant syndical des Métallos, Pierre Arseneau, indique qu'un grief sera déposé contre la MMA.

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