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Lac-Mégantic ne poursuivra pas le CP

Lac-Mégantic ne poursuivra pas le CP
File- In this July 6, 2013 file photo, workers stand before mangled tanker cars at the crash site of the train derailment and fire in Lac-Megantic, Quebec, Canada. On the tranquil bank of the Columbia River in Vancouver, Wash., just across from Portland, Ore., regulators are weighing the fate of what could become the Pacific Northwestâs largest crude oil train terminal: it would receive daily shipments of up to 360,000 barrels of oil via four trains a day rolling through iconic river communities and into the crowded Portland/Vancouver metro area, each train 120 cars and more than a mile long. (AP Photo/Ryan Remiorz, Pool, File)
ASSOCIATED PRESS
File- In this July 6, 2013 file photo, workers stand before mangled tanker cars at the crash site of the train derailment and fire in Lac-Megantic, Quebec, Canada. On the tranquil bank of the Columbia River in Vancouver, Wash., just across from Portland, Ore., regulators are weighing the fate of what could become the Pacific Northwestâs largest crude oil train terminal: it would receive daily shipments of up to 360,000 barrels of oil via four trains a day rolling through iconic river communities and into the crowded Portland/Vancouver metro area, each train 120 cars and more than a mile long. (AP Photo/Ryan Remiorz, Pool, File)

La Ville de Lac-Mégantic écarte une éventuelle poursuite contre la société du Canadien Pacifique relativement à la tragédie ferroviaire qui a fait 47 morts en juillet 2013. La Ville estime avoir peu de chance de succès.

Les élus de la municipalité estrienne ont adopté une résolution en ce sens, mardi soir, au conseil municipal.

Lac-Mégantic estime que les démarches judiciaires seraient trop longues et trop coûteuses sans avoir aucune garantie d'obtenir gain de cause dans l'affaire.

La Montreal Maine and Atlantic (MMA), le conducteur du train Tom Harding et deux autres employés font toujours face à 47 chefs d'accusation de négligence criminelle ayant causé la mort. Ils ont tous plaidé non coupables.

Dans la nuit du 5 au 6 juillet 2013, un train transportant du pétrole brut a déraillé à Lac-Mégantic, provoquant une série de violentes explosions. La boule de feu a dévasté une partie du centre-ville, faisant 47 morts.

Déjà publié sur Le HuffPost:

Retour sur l'explosion à Lac-Mégantic

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